Rádi bychom Vás upozornili na změnu vyplývající z vládního konsolidačního balíčku, která vstoupila v účinnost 1. ledna 2024. Pokud plánujete nakoupit tichá vína jako propagační předměty pro své obchodní partnery, doporučujeme přehodnotit daňové dopady.
Daň z příjmů
Tichá vína již nejsou považována za reklamní předměty, a proto jejich nákup není možné zahrnout do daňově uznatelných nákladů, a to ani pokud budou opatřena logem společnosti. Z pohledu daně z příjmů se poskytnutí vína či jakéhokoli jiného alkoholu obchodním partnerům od roku 2024 stává vždy daňově neuznatelným nákladem bez ohledu na jejich pořizovací cenu.
Daň z přidané hodnoty
Narozdíl od novely zákona o daních z příjmů, v oblasti DPH zůstává možnost odpočtu DPH z tichého vína beze změny. Odpočet DPH lze i nadále uplatnit při poskytnutí propagačního předmětu v rámci ekonomické činnosti, pokud jeho cena bez daně nepřesahuje částku 500 Kč.
Tato legislativní změna může ovlivnit Vaše plány na pořízení propagačních předmětů v době vánočních svátků. Doporučujeme proto zvážit alternativy, které mohou být v souladu s novou legislativou daňově optimálnější.
Pokud máte otázky nebo potřebujete poradit, jsme Vám rádi k dispozici.
Lenka Rybáková
MATIDAL GROUP